Nebezpečná křižovatka ulic Tomkova, Na Trati a Na Šibeníku

Křižovatka ulic Tomkova, Na Trati a Na Šibeníku je pro chodce nebezpečná, především pro děti z Gymnázia Hejčín. V dopravní špičce zde vzniká velmi nepřehledná situace a navíc často nefunguje světelná signalizace.

Zaslal: Chodím Olomoucí, 28.11.2016 v 13:00

Hejčín-

Komunikace o řešení podnětu

Zobrazit odeslané zprávy

Odeslaná zpráva: Ing. Martin Luňáček, martin.lunacek@olomouc.eu
(28.11.2016 13:55)

Dobrý den,
na portál Chodím Olomoucí přidal uživatel Chodím Olomoucí následující podnět, který je lokalizován na území městské části Hejčín:
Nebezpečná křižovatka ulic Tomkova, Na Trati a Na Šibeníku
Hejčín / Na Trati
Křižovatka ulic Tomkova, Na Trati a Na Šibeníku je pro chodce nebezpečná, především pro děti z Gymnázia Hejčín. V dopravní špičce zde vzniká velmi nepřehledná situace a navíc často nefunguje světelná signalizace.
Detaily podnětu najdete na adrese:

http://www.chodimolomouci.cz/665




Prosíme Vás o reakci na tento podnět, která by měla obsahovat informaci, jaké kroky budou učiněny pro vyřešení podnětu, v jakém časovém horizontu by problém mohl být reálně odstraněn, případně zdůvodnění neřešení problému.


Odpověď prosím adresujte zpět na tento e-mail. Prostřednictvím administrátora systému bude zaslána uživateli, který podnět přidal, a zároveň zpřístupněna na stránce podnětu všem dalším uživatelům.

V případě, že tento e-mail zůstane delší dobu nezodpovězený, bude na portálu označen statusem "Bez odpovědi".

Lokalizaci problému na mapě, obrazovou dokumentaci a reakce jiných občanů na tento podnět naleznete na následující adrese:


http://www.chodimolomouci.cz/665


Při odpovědi na tento e-mail prosím zachovejte historii zpráv, ulehčí nám to identifikaci podnětů.

Děkujeme za Vaši reakci.
S pozdravem
tým portálu Chodím Olomoucí

Odpoveď: 12.01.2017 09:39

Dobrý den,

obdrželi jsme Váš podnět k dopravní situaci na křižovatce ulic Erenburgova, Na Šibeníku, Tomkova a Na Trati.

Světelné signalizační zařízení křižovatky bylo vypnuto z popudu policie ČR, místně příslušného dopravního inspektorátu.

Hlavním důvodem vypnutí SSZ bylo tvoření se dopravních kongescí, kdy při běžícím SSZ koordinovaném se zabezpečovacím zařízením železničního přejezdu docházelo k dopravním zácpám (kongescím). Tvořily se kolony vozidel v délce stovek metrů a přitom docházelo ke zpoždění spojů vozidel MHD. Z těchto důvodů bylo přikročeno k vypnutí SSZ křižovatky. V čase dopravních špiček se tvoří krátkodobé kongesce, jinak je po zbytek dne provoz plynulý. Přechody pro chodce jsou v okolí křižovatky řádně vyznačeny.

Na základě výše uvedeného se v současné době za stávajícího provozu o opětovném zapnutí SSZ neuvažuje.



Považujete odpověď za dostačující?

Diskuze

Prosíme o konstruktivní a slušnou diskusi.

Radek:
Kolik stálo daňové poplatníky zřízení světelného signalizačního zařízení, které bylo pak vypnuto?
Opravdu to není turecké hospodářství ?
Kolik má město Olomouc dluhů, že může platit světelná signalizační zaříní, která pak vypne?

26.01.2017 v 20:53    

Chodím Olomoucí:
Dobrý den, argument ohledně kongescí v odpovědi města je jasný, jako i fakt, že to bylo možné předvídat před realizaci světelné signalizace. Důležitou otázkou však je bezpečnost a komfort chodců při přecházení křižovatky. Prosím občany, kteří mají zkušenost s tímto místem o návrh požadovaného řešení.

08.02.2017 v 11:00    

Miroslav Charvát:
No, myslím si, že zácpy jsou tu tak jak tak. Křižovatka dlouhodobě nevyhovuje ani chodcům, ani řidičům, protože je přetížená. Když doprava trochu opadne, tak mě tu zase děsí kamiony a jiná těžká auta, která se řítí z kopce z Erenburgovy ulice dolů a hurá v plné rychlosti na koleje. To se potom třese okolí v poloměru 150 metrů. Když stojíte na jižním rohu křižovatky u nápadné vily a chcete přejít Erenburgovu ulici směrem k restauraci U Anči, tak nejste jako chodec moc vidět, protože tam stojí dva sloupy a ještě cedule označující žel. přejezd. Auta jsou tu navíc rozjetá z kopce a řidiči kolikrát raději přidají plyn, když mají přednost, aby projeli problémovou křižovatku plynule, aby jim tam náhodou nikdo z bočních ulic nevjel. Tam se jako chodec taky necítím vůbec bezpečně.

07.03.2017 v 21:37    

Hájek Jiří:
Kolik stálo daňové poplatníky zřízení světelného signalizačního zařízení, které bylo pak vypnuto?
Opravdu to není turecké hospodářství ?
Kolik má město Olomouc dluhů, že může platit světelná signalizační zaříní, která pak vypne?
Udělal se řádný projekt před instalací světelného signalizačního zařízení? Schválila tento projekt dopravní policie?
Žádím konkrétní odpověď.

30.07.2017 v 15:22    

Komentáře mohou přidávat jen přihlášení uživatelé.


Na Trati, Hejčín
 

Podobné podněty

Na chodníku naproti hostince U Anči je obrovská díra

Hejčín, 17. duben 2017 S odpovědí

Matochova ulice, parkování

Hejčín, 27. červenec 2017 Čekající na odpověď

Zelená současně pro auta i chodce u Šantovky

Nové Sady, 08. únor 2017 S odpovědí

Chybějící semafor u sokolovny (17. listopadu)

Olomouc-střed, 28. prosinec 2016 S odpovědí


Zobrazit všechny podněty