Neuklízení exkrementů po psech

Zodpovědnost: Magistrát města Olomouc

Je to všude! Pásy zeleně, silnice i chodníky. Nezáleží na tom jestli jde o malého nebo velkého psa. Na botě to smrdí stejně. I dítě chápe, že ten pes za to nemůže a vykonat potřebu někde musí. Ale každý pejskař, který to po něm odmítá uklízet si psa nezaslouží a měl by být hnán k zodpovědnosti. Nejde totiž o nic jiného než jen a jen o lenost. Pár soustavně neukázněných majitelů psů kazí pověst většině těch zodpovědných a naštvaní lidé se díky nim dívají na všechny stejně, protože nevědí že zrovna 'tenhle je ten hodnej'. Prosím všechny ty „slušné“, aby si kolem sebe všímali a upozorňovali na těch pár nevychovanců. Díky stejné zálibě, nebo spíše povinnosti, venčení ve stejnou dobu mají totiž největší možnost tento nešvar ovlivnit. Dohled Městské policie totiž nefunguje. Brzo ráno, kdy je hustota venčících se psů největší, mezi domy pochůzkáře MP nepotkáte. A za tmy je to stejné. To sice občas policajta, vidět je, ale ten zas nevidí dřepícího tvora někde mezi zaparkovanými auty. Když už se tak stane, každý po svém psu uklidí, vidí-li policajta. Ale hned večer nebo druhý den se na to zase vykašle. Přimlouvám se tedy za zavedení tvrdého mechanismu, který donutí 'neuklízeče' uklízet. Ať už zveřejňování fotek majitelů se psy 'in flagranti', více kamer nejen v centru, žádná domluva, ale hned citelná pokuta, žádný kilo nebo dvě. Odstranění psího exkrementu přece patří k základní péči o něj, ale především ke slušnému chování.

Zaslal: Petr Zavadil, 16.01.2017 v 16:18

Nové Hodolany-

Aktualizace podnětu

18.06.2018

DogShitHater přidal následující aktualizace podnětu:

Nevím jak v ostatních částech města, ale co je to tu kolem Moravy rozbombardovaný je to o něco lepší. Zřejmě absence trávy a korun kaštanů neposkytuje tolik krytí a je to lidem blbý když je na jejich počínání víc vidět. Je taky ale možný, že šli někteří do sebe...

07.01.2019

DogShitHater přidal následující aktualizace podnětu:

Vše při starém.
Zlepšení žádné.
Zveřejňovat fotky neuklízečů!

Komunikace o řešení podnětu

Zobrazit odeslané zprávy

Odeslaná zpráva: Ing. Martin Luňáček, martin.lunacek@olomouc.eu
(16.01.2017 16:18)

Dobrý den,
na portál Chodím Olomoucí přidal uživatel Petr Zavadil následující podnět, který je lokalizován na území městské části Nové Hodolany:
Neuklízení exkrementů po psech
Nové Hodolany / Praskova
Je to všude! Pásy zeleně, silnice i chodníky. Nezáleží na tom jestli jde o malého psa nebo velkého psa. I dítě chápe, že ten pes za to nemůže a vykonat potřebuněkde musí. Ale každý pejskař, který to po něm odmítá uklízet si psa nezaslouží a měl by být hnán k zodpovědnosti. Pár soustavně neukázněných majitelů psů kazí pověst většině těch zodpovědných a naštvaní lidé se díky nim dívají na všechny stejně, protože nevědí že zrovna 'tenhle je ten hodnej'. Dohled Městské policie nefunguje. Brzo ráno, kdy je hustota venčících se psů největší, mezi domy pochůzkáře MP nepotkáte. A za tmy je to stejné. To sice občas policajta, vidět je, ale ten zas nevidí dřepícího tvora někde mezi zaparkovanými auty. Když už se tak stane, každý po svém psu ihned uklidí vidí-li policajta. Ale hned odpoledne, večer nebo druhý den se na to zase vykašle. Přimlouvám se tedy za zavedení tvrdého mechanismu, který donutí 'neuklízeče' uklízet. Ať už zveřejňování fotek majitelů se psy 'in flagranti', více kamer nejen v centru, žádná domluva-hned pokuta, ale citelná, žádný kilo nebo dvě. Odstranění psího exkrementu přece patří k základní péči o něj, ale především ke slušnému chování.

Pozn. redakce: text před zveřejněním byl upraven redakcí portálu.
Detaily podnětu najdete na adrese:

http://www.chodimolomouci.cz/677




Prosíme Vás o reakci na tento podnět, která by měla obsahovat informaci, jaké kroky budou učiněny pro vyřešení podnětu, v jakém časovém horizontu by problém mohl být reálně odstraněn, případně zdůvodnění neřešení problému.


Odpověď prosím adresujte zpět na tento e-mail. Prostřednictvím administrátora systému bude zaslána uživateli, který podnět přidal, a zároveň zpřístupněna na stránce podnětu všem dalším uživatelům.

V případě, že tento e-mail zůstane delší dobu nezodpovězený, bude na portálu označen statusem "Bez odpovědi".

Lokalizaci problému na mapě, obrazovou dokumentaci a reakce jiných občanů na tento podnět naleznete na následující adrese:


http://www.chodimolomouci.cz/677


Při odpovědi na tento e-mail prosím zachovejte historii zpráv, ulehčí nám to identifikaci podnětů.

Děkujeme za Vaši reakci.
S pozdravem
tým portálu Chodím Olomoucí

Odeslaná zpráva: Ing. Martin Luňáček, martin.lunacek@olomouc.eu
(08.02.2017 11:39)

Dobrý den,
děkuji za odpověď na podnět. Prosím o doplnění konkrétnějších informací – tj. frekvence úklidu, způsob provádění dohledu PČR resp. městkou policii (frekvence), možnosti umístnění dalších košů se sáčky, způsob a možnost ovlivnění výši poplatku za psa.

Děkuji.
S pozdravem, Portál Chodci sobě, Matúš Šucha



Detaily naleznete na stránce podnětu:

http://www.chodimolomouci.cz/677




S pozdravem
tým portálu Chodím Olomoucí

Odpoveď: 26.01.2017 13:51

Dobrý den,

děkujme za Váš podnět.
Problematika občanů, kteří chovají své "psí miláčky" a přitom nedokáží po nich ani uklidit je všeobecně známa. Město Olomouc se snaží tento negativní jev eliminovat kdy z poplatků za psy pořizuje sběrné koše včetně sáčků na psí exkrementy a jsou umisťovány na místech s větší hustotou pohybu pejsků. Nicméně ani toto neodrazuje některé chovatele k tomu, aby po své psu neuklidili. Za jejich přístup potom trpí všichni ti, kteří jsou zodpovědní za svého čtyřnohého přítele.

Technické služby provádějí úklid komunikací i přilehlých travnatých ploch dle svého plánu údržby, kdy vlastní i speciální techniku na odklid toho nepořádku. Místních komunikací k úklidu v Olomouci je kolem 300 km. Městská policie dohlíží mimo jiné i na pejskaře. Nemohou ani jedni, ani druzí být stále všem nezodpovědným v patách. Vždy je zodpovědnost jednotlivců základním předpokladem pro společné soužití.



Považujete odpověď za dostačující?

Diskuze

Prosíme o konstruktivní a slušnou diskusi.

Standa:
Redakce: Tento komentář byl smazán. Smyslem portálu je hledat konstruktivní řešení. Děkuji za pochopení.

27.01.2017 v 16:03    

zavosh:
Cenzura komentářů věci taky ale neprospěje.
Odpověď mi přijde jako naprosto nedostatečná. S vyzněním ´smiřte se s tím, lepší to nebude' nemohu souhlasit a je to nepřijatelné! Že se instalují extra koše, je sice pěkné, ale ten kdo uklidit prostě nechce tak to nesebere i kdyby měl koš i se sáčky před nosem. Naopak ten kdo chce, tak nosí i vlastní sáčky vždy při sobě, sebere a vhodí do prvního koše který potká. Asi mám jen smůlu, ale úklidovou četu jsem v naší oblasti ještě nikdy neviděl. Určitě existuje rozpis lokalit a časů kde tyto čety byly, jsou a budou. Můžete takový rozpis prosím zveřejnit? Určitě nejde o citlivou informaci podléhající utajení:-) Navíc by občané-voliči měli kontrolu, zda a jak se úklid provádí. Rovněž prosím o instalaci extra koše se sáčky na křižovatku ulic Praskova a Nábřeží. Je tam takové vhodné místo. Poznáte ho tak, že se při každém kroku musíte dívat kam šlapete. Třeba se po instalci koše ukáže, že "jim" křivdím....
PDále, čistě hypoteticky, i kdyby od zitřka začali všichni po sobě sbírat a ve městě se neválelo ani jedno psí lejno, stejně by se ušetřený peníz za úklid neodrazil ve výši poplatků za psa, protože se utratí za něco jiného. A lakomej Hanák si dycinky řekne "když už městu něco platím, ať uklidí město" i kdyby platil 1kč/rok. Navíc stejně nejde o peníze. Myslíte, že by notorickej neuklízeč najednou začal sbírat, kdyby přišli z města s tím, že mu sníží poplatek když začne? Určitě ne. Je to jen o lenosti, aroganci a nevychovanosti!
Alespoň jak zní v odpovědi o extra koších a hovnocucech (prosím necenzurovat, bo lepší výraz prostě neexistuje), je zřejmé, že projevené dobré vůle ze strany města vůči pejskařům už bylo až dost. Hledáme-li řešení, tady je můj návrh. Namísto dalších výdajů ze společných peněz na drahou techniku, koše atd., je na řadě už jen opravdu účinná represe! Po dobrým to totiž s leností nikdy nešlo a nepůjde.

28.01.2017 v 14:18    

zorro:
Souhlasím s komentářem výše (zavosh) a jen doplňuji - řešením by mohlo být navýšení poplatku za psa. Podle platné vyhlášky činí aktuálně roční poplatek za psa 1 000 Kč. Navrhuji zvýšení třeba na 5 nebo 10 tisíc. Jednak by město mělo více prostředků pro úklid, ale hlavně by se navzájem pejskaři více hlídali, když budou vědět, že se polatky navyšují kvůli chronickým neuklízečům....

08.02.2017 v 08:34    

Chodím Olomoucí:
Samospráva byla vyzvána k doplnění odpovědi a řešení podnětu. Komunikaci se samosprávou je možné sledovat viz výše v části „Komunikace o řešení problému“ po kliknutí na „Zobrazit odeslané zprávy“.
Portál Chodci sobě, Matúš Šucha

08.02.2017 v 11:39    

Šárka:
Proti psím *trusu* po celém městě pomůže jediné: pořádné tresty za neuklízení. A stupňované, aby to mělo výchovný efekt. Např. první prohřešek tohoto druhu tisíc korun, druhý pět tisíc, třetí deset tisíc a 20 hodin veřejně prospěšných prací (samozřejmě uklízení chodníků, co jiného)...

Pro redakci: nevím, co tam bylo psáno, ale mazání názorů NENÍ konstruktivní řešení. Vaše iniciativa je skvělá, tak si zbytečně nekažte pověst cenzurou. Pokud něco vzbuzuje kontroverzní reakce, tak je o to víc na místě to řešit, ne je schovávat.

13.02.2017 v 02:58    

Chodím Olomoucí:
Milá paní Šárko, děkuji za komentář. Jsem rád za každý komentář - nicméně prosím slušně a konstruktivně. K cenzuře - mažu pouze vulgární komentáře a osobní útoky. Ty ničemu nepomůžou.

13.02.2017 v 08:50    

DogShitHater:
Jak "Bez řešení"? Vypadá to spíš, že se do toho nikomu nechce dělat nepopulární kroky, možná nejspíš sám proti sobě... Řešení přece bylo výše navrhnuto více. Proč se k tomu nikdo kompetentní nevyjádřil? Určitě by to zajímalo minimálně těch 42 hlasujících občanů. Jakkoliv je záměr těchto stránek chválihodný, statusem "Bez řešení" u tak jednoznačného případu, ztrácí smysl. Škoda:-(

24.02.2017 v 13:19    

Zorro:
Jak píše DogShitHater - jaký je vlastně smysl aktivity Chodím Olomoucí? Ukázat na problém a říct, že nemá řešení, i když se jich nabízí hned několik?? Shazujete svoji vlastní práci....

24.02.2017 v 13:29    

Chodím Olomoucí:
Souhlasím s Vámi, že to není nejlepší řešení. Budu rád za Vaše návrhy na kategorii podnětů, u kterých je odpověď, která nepřináší řešení.

24.02.2017 v 13:34    

Helena Vaňková :
Myslím, že technické služby by měly více zabrat při úklidu, já často vidím i lidské výkaly a to je mnohem horší problém. Některé olomoucké ulice jsou tak špinavé, popelnice přetékají, fleky bůhví od čeho. Takže nějaké to psí h... je to nejmenší co by nás mělo trápit H.V.

24.02.2017 v 15:02    

Komentáře mohou přidávat jen přihlášení uživatelé.


Praskova, Nové Hodolany
 

Podobné podněty

rozbitý a nerovnoměrný chodník na ulici Dukelská 1

Nové Hodolany, 08. únor 2017 Vyřešený

Nová výsadba stromů na Voskovcové ulici není kompletní.

Nové Sady, 11. prosinec 2017 Vyřešený

Smetanovy sady - zátiší s vajgly

Olomouc-střed, 11. červenec 2017 S odpovědí


Zobrazit všechny podněty