Filtr podnětů

Přechody a křižovatky, Olomouc-střed

napojení Jiřího z Poděbrad do Komenského - namalujte tam přechod
S odpovědí napojení Jiřího z Poděbrad do Komenského - namalujte tam přechod
Jiřího z Poděbrad, Olomouc-střed

Opravte prosím napojení ulice Jiřího z Poděbrad do ulice Komenského a namalujte tam přechod. Je to tam strašně nebezpečné a těžko schůdné, samá prasklina a proláklina. Jezdí tam mnoho aut a městské autobusy, vůbec nedávají chodcům přednost.

Semafor na ulici Dobrovského
S odpovědí Semafor na ulici Dobrovského
Dobrovského, Olomouc-střed

Dobrý den. Tento přechod je nebezpečný, auta jezdí hodně často na červenou, předjíždějí se na přechodu, dokonce troubí na chodce, keři vstupují na přechod Ikdyz mají chodci zelenou. Minimálně by bylo dobré dat sem dopravní kamery a brát řidičům body za rychlost (ve večerních hodinách zde opravdu všichni jezdí dost rychle), nebo pravidelnou hlídku, která by chytala tyto řidiče.

Špatná funkce semaforů: U Tržnice na tř. Svobody
S odpovědí Špatná funkce semaforů: U Tržnice na tř. Svobody
třída Svobody, Olomouc-střed

Na přechodu u Polikliniky semafor pouští chodce ale po 2-3 krocích opět znamení stůj !!! Dav lidí a mezi nimi i spousta školáčků zastaví a stojí vedle ostrůvku na tramvaj a čeká až opět blikne zelená. Jakmile se rozsvítil zelený signál, většina lidí vyrazila vpřed a jako první asi 10 letý chlapec, v tom se ozval křik stůj tramvaj, která přijíždí zprava od Tržnice a chlapcem, který prudce uskočil, takže upadl se minula doslova o fous. A to už na semaforu opět svítila červená. Přejít silnici je v tomto místě naprosto nemožné a ne jenom dnes. Semafory jsou neseřízené a zajímá mě, která norma toto může dopustit. Vždyť to ohrožuje život lidí. Kdo by byl odpovědný za úraz či případnou smrt tohoto dítěte?

Nepřehledné křižovatky u Metropolu a u Koruny
S odpovědí Nepřehledné křižovatky u Metropolu a u Koruny
Zámečnická, Olomouc-střed

Poměrně rušné a přitom nepřehledné křižovatky přimo v centru města – u Metropolu a u Koruny. U Metropolu navíc ztěžují přecházení auta parkující někdy téměř v křižovatce. Zejména pro děti je tak přecházení značně nebezpečné. Jasně označené přechody a popřipadě omezení parkování u Metropolu by pohybu chodců a ostatně i aut jednoznačně prospělo.

Nebezpečný přechod na ulici Legionářská
S odpovědí Nebezpečný přechod na ulici Legionářská
Legionářská, Olomouc-střed

V momentě, kdy na se na přechodu pro chodce rozsvítí zelená, auta, která přijíždějí z náměstí hrdinů ještě nestačí přechod přejet, a tak vznikají dvě situace - ti všímaví zastaví před přechodem, ale většina se zastavit neobtěžuje a přejíždí před nohami chodců nebo kličkuje mezi nimi. Chtěl by prodloužit interval mezi tím, co se autům na náměstí hrdinů rozsvítí červená, a kdy se na přechodu na legionářské rozsvítí zelená.

Nebezpečně přecházení  na zelenou
S odpovědí Nebezpečně přecházení na zelenou
třída Svobody, Olomouc-střed

Světelná křižovatka od Drápala směrem do centra. V době, kdy mají chodci zelenou, dostanou zelenou i auta směrem od Brna (Havlíčkova) a řidiči samozřejmě za roh nevidí. Vzniká tu spousta situací, kdy řidiči do chodců 'najíždějí' a zastavují těsně u nich, nebo (nemístní) projíždí v mezerách mezi chodci. Těžko pak učit děti chodit na zelenou, když pak musí uskakovat před auty. Je to nevhodně řešeno.

Obnovte zrušený přechod pro chodce na konci Barvířské ulice
S odpovědí Obnovte zrušený přechod pro chodce na konci Barvířské ulice
Barvířská, Olomouc-střed

Obnovte zrušený přechod pro chodce na konci Barvířské ulice. Komu a proč ten přechod zase někomu vadil?

Zrušený přechod pro chodce na třídě Svobody u okresního soudu
S odpovědí Zrušený přechod pro chodce na třídě Svobody u okresního soudu
třída Svobody, Olomouc-střed

Obnovte prosím zrušený přechod pro chodce na třídě Svobody u okresního soudu přes ostrůvek tramvají a do Divadelní ulice.

Obnovte nedávno zrušený přechod pro chodce na třídě Svobody u pasáže
S odpovědí Obnovte nedávno zrušený přechod pro chodce na třídě Svobody u pasáže
třída Svobody, Olomouc-střed

Žádáme o obnovení nedávno zrušeného přechodu pro chodce na třídě Svobody někdy se to nazývá také Mlýnská přímo u východu z pasáže směr Komerční banka. Komu zase přechod vadil?

Chybějící přechod pro chodce-od Barvířské do Bezručovi přes tř.Svobody
S odpovědí Chybějící přechod pro chodce-od Barvířské do Bezručovi přes tř.Svobody
třída Svobody, Olomouc-střed

Velmi chybí přechod pro chodce napříč třídou Svobody, od ulice Barvířské směr lidé tu zejména chodí od zastávky městských autobusů u vědecké knihovny do centra města a opačně. Denně tu stovky lidí musí s rizikem proplétat se mezi auty a tramvajemi. Navíc se tu nebezpečně v křižovatce otáčení autobusy MHD.

Příliš krátká zelená na přechodu přes třídu 17. listopadu
S odpovědí Příliš krátká zelená na přechodu přes třídu 17. listopadu
třída 17. listopadu, Olomouc-střed

Příliš krátká zelená na přechodu od pedagogicke fakulty směrem na hlavní nádraží.

(Ne)existující přechod v ulici Kateřinská
S odpovědí (Ne)existující přechod v ulici Kateřinská
Kateřinská, Olomouc-střed

Existence přechodu v ulici Kateřinská (křižovatka s Aksamitova) u budovy Koleje Milady Kudeříkové je nejasná. Na kočičích hlavách jsou zbytky bílé barvy, nicméně ne vždy se auta a chodci shodnou, zda tam přechod skutečně je. Je to nebezpečného místo - chodí tam děti ze ZŠ, zaměstnanci a studenti UP i další chodci. Žádný jiný přechod v okolí není.

Nebezpečné křížení  třídy 17. listopadu se Šmeralovou ulicí
S odpovědí Nebezpečné křížení třídy 17. listopadu se Šmeralovou ulicí
třída 17. listopadu, Olomouc-střed

Zdůvodnění ve zkratce • Odbočování ze Šmeralovy ulice na třídu 17. listopadu je nebezpečné, protože zaparkovaná auta překážejí v rozhledu a řidiči pak mají příliš krátkou dobu na rozjezd. • Dále v místě chybí přechod pro chodce (nejčastěji studenty z kolejí, kteří míří do/z města směrem na Tržnici kolem Korunní pevnůstky) a ti tak často mezi zaparkovanými auty 'skákají' do vozovky. • Chybí také napojení na cyklostezku, která končí u zastávky Envelopa a pak pokračuje až před budovou přírodovědecké fakulty UP, kola tak vjíždějí buď do vozovky (již tím pro projíždějící auta zúží), nebo na chodník, kde ohrožují chodce, protože je příliš úzký. Varianty návrhu ve zkratce • Upravit zákaz parkování na tř. 17. listopadu šrafováním a dopravním značením • Vystavět kruhový objezd • Vystavět kruhový objezd a dobudovat cyklostezku směrem ke třídě Kosmonautů Rozbor stávající situace Na prvním obrázku je znázorněna aktuální situace u výjezdu ze Šmeralovy ulice na tř. 17. listopadu. Pomocí šipek jsou naznačeny vzdálenosti od pozice vyjíždějícího auta k nejbližším místům, kde se objeví přijíždějící auto (25 m vlevo a 50 m vpravo), pokud ve výhledu blokují zaparkována auta. Pokud přijíždějící auta jedou rychlostí 50 km/h , tak to znamená, že řidič vyjíždějící ze Šmeralovy ulice má cca 2 s od auta přijíždějícího od tř. Kosmonautů a cca 4 s od auta přijíždějícího od Žižkova náměstí. Typická reakční doba řidičů se udává jako cca 2 s při reakci na podnět před sebou , takže obě možné reakční doby jsou příliš krátké na bezpečný vjezd do křižovatky. V dalším obrázku jsou dále naznačeny plochy vozovky odpovídající kruhovým objezdům na jiných místech v Olomouci. Vnější čára značí okraj vozovky, barevný gradient zpomalovací ostrůvek z vyvýšených kostek a plná výplň pak betonový ostrůvek ve středu kruhového objezdu. Dále je vidět vyšlapaný pruh země, kterým si studenti zkracují cestu od kolejí k cestě směrem na Tržnici a také dva chodníky (pro chodce a pro kola) podél budovy přírodovědy, které nemají odpovídající napojení směrem ke třídě Kosmonautů. Varianty řešení 1. Úprava dopravního značení Zlepšení reakční doby by šlo zlepšit prodloužením zákazu parkování a šrafováním směrem ke třídě Kosmonautů, tj. ze směru, z nějž je reakční doba nejkratší. Dalšího vylepšení lze dosáhnout i rozšířením zákazu parkování i na protější straně a tím získání prostoru pro zavedení odbočovacího pruhu (pokud tam auta nestojí, tak jej řidiči tvoří samovolně) a přidání pruhu pro napojení do proudu vozidel při výjezdu ze Šmeralovy vlevo. 2. Návrh kruhového objezdu Ještě lepšího efektu půjde dosáhnout pomocí výstavby kruhového objezdu, který by navíc umožnil v oblasti přidat přechod pro chodce, který by příliš nezpomaloval dopravu (viz obrázek níže). Velikostně by nejspíše postačoval kruhový objezd podobný kruhovému objezdu v Jeremenkově ulici, ale doplněným o pevný středový ostrůvek, aby byl kruhový objezd dobře viditelný za každého počasí. Tento návrh by se dal také spojit s dobudováním chybějícího úseku cyklostezky a také s přechodem pro chodce ve směru pohybu osob z oblasti kolejí směrem k Tržnici kolem Korunní pevnosti SWOT analýzy variant návrhu 1. Úprava dopravního značení S – nejlevnější řešení bez stavebních úprav W – úbytek cca 10 parkovacích míst, přehlédnutí podélného značení při snížené viditelnosti (déšť) může paradoxně vést k nehodám O – vyřeší pohyb aut T – nevyřeší pohyb chodců a cyklistů 2. Výstavba kruhového objezdu S – vyřeší pohyb aut s větší bezpečností a přehledností (stačí sledovat jen auta přijíždějící zleva), kruhový objezd navíc napomůže zlepšit tok dopravy z oblasti Šmeralovy ulice (dvě fakulty UP, koleje, cca 250 parkovacích stání) W – úbytek cca 10 parkovacích míst, vyšší cena (stavební výdaje), pozemky pod navrhovaným kruhovým objezdem patří částečně UP O – vyřeší pohyb aut i chodců (přechod směrem ke třídě Kosmonautů by vyřešil 'skákání' studentů do provozu) T – nutné vyjednávání s UP o pozemcích, nevyřeší pohyb cyklistů 3. Výstavba kruhového objezdu a dobudování cyklostezky S – oproti předchozímu navíc i odvede pohyb cyklistů z cesty na cyklostezku W – oproti předchozímu ještě vyšší cena za dobudování cyklostezky na pozemcích UP O – oproti předchozímu vyřeší i pohyb cyklistů a tím zlepší průchodnost tř. 17. listopadu pro automobilovou dopravu T – nutné vyjednávání s UP o pozemcích a cyklostezce , finanční náročnost

1