Filtr podnětů

Olomouc-střed

Rozbitá silnice na ulici Křižkovského
S odpovědí Rozbitá silnice na ulici Křižkovského
Křížkovského, Olomouc-střed

Rozbitá silnice mezi knihovou UP Zbrojnice a budovou FF UP Křižkovského, kterou prochází denně spousta studentů.

Pěší zóna Denisova ulice
S odpovědí Pěší zóna Denisova ulice
Denisova, Olomouc-střed

V uvedené lokalitě je pěší zóna, nicméně projíždí ní poměrně velké množství aut, často nepřiměřeně vysokou rychlostí. Situaci by mohlo zlepšit důsledné udělování výjimek pro vjezd do pěší zóny (resp. omezení okruhu těch kdo mají povolený vjezd) a důsledná policejní kontrola projíždějících vozidel (nabízí se automatizovaná - tj. kamera a identifikace SPZ). Takto pěší zóna slouží spíš k parkování a průjezdu. Kolik řidičů vůbec ví, že v pěší zóně platí omezení rychlosti na 20 km/h? Za tímto účelem by mohlo pomoct osazení vícero značek upozorňující na rychlost, případně další opatření - příčné prahy, vodorovné dopravní značení. Dále by důkladně měl být vymáhán (opět kontrolován/ sankcionován) zákaz stání/zastavení. Pozn. Text byl redakčně upraven a doplněn.

Chybějící semafor u sokolovny (17. listopadu)
S odpovědí Chybějící semafor u sokolovny (17. listopadu)
třída 17. listopadu, Olomouc-střed

Na přechodu přes třídu 17. listopadu naproti sokolovně mi chybí semafor pro chodce. Přechod je poměrně často využíván (ve směru od sokolovny, stadionu a VŠ areálu na třídě 17. listopadu je to nejvhodnější cesta do Šantovky a zpět) a doprava je zde také poměrně hustá, takže pokud se zrovna nenajde ohleduplný řidič který zastaví, bývá docela problém přejít. Řada lidí zastaví až když jim člověk vstoupí do dráhy, což není zrovna ideální strategie (nejen) pro děti, seniory apod. Myslím, že po celé Olomouci jsou místa, kde by semafor vůbec nemusel být a přesto je tam instalován, ale na tohle místo se při plánování nějak zapomnělo. Nebo se to možná ještě vůbec neřešilo, Šantovka není otevřená zase tak dlouho a předtím ten přechod asi tolik využíván nebyl.

Nejasné značení cyklostezky v Čechových sadech
S odpovědí Nejasné značení cyklostezky v Čechových sadech
Palackého, Olomouc-střed

Nejasné značení cyklostezky v Čechových sadech ze strany od ulice Palackého. Po tmě není jasné, která strana stezky je určena pro chodce a která pro cyklisty.

Nepřehledná křižovatka
S odpovědí Nepřehledná křižovatka
Pekární, Olomouc-střed

Nepřehledná křižovatka ulic Pekařská a 8.května. Chybí zde přechod pro chodce od Koruny na náměstí. Navíc ze zatáčky přijíždí tramvaj a zpoza domu není vidět.

Klouzavé destičky na dlažbě Horní náměstí
S odpovědí Klouzavé destičky na dlažbě Horní náměstí
Horní náměstí, Olomouc-střed

Na Horním náměstí jsou umístěné desky,které ukazují směr původní dlažby,ALE HLAVNĚ KLOUŽOU a podle mne je nevhodné umísťovat na místo určené k chůzi kluzké prvky.Při dobré viditelnosti jsou zdraví a vidoucí lidé a ti,kteří již vědí....schopni se těmto deskám vyhnout,ale když třeba napadne jemný poprašek sněhu,tak vidět nejsou a kloužou velmi.Sama jsem upadla v roce 2012 a letos zase i má těhotná neteř.V roce 2013 upadla i moderátorka rádia Haná a řešila to v rozhlase a ozvalo se více lidí,kteří upadli. Myslím si ,že jsou pro chodce nebezpečné a neměly by na dlažbě být.

Ulice Kačení - znečištění, odvod klimatizace vede do průchodu
S odpovědí Ulice Kačení - znečištění, odvod klimatizace vede do průchodu
Kačení, Olomouc-střed

Domnívám se, že fotografie dostatečně ukazuje čistotu a eleganci průchodu z ulice Denisova do ulice Kačení.

Příliš krátká zelená na přechodu přes třídu 17. listopadu
S odpovědí Příliš krátká zelená na přechodu přes třídu 17. listopadu
třída 17. listopadu, Olomouc-střed

Příliš krátká zelená na přechodu od pedagogicke fakulty směrem na hlavní nádraží.

(Ne)existující přechod v ulici Kateřinská
S odpovědí (Ne)existující přechod v ulici Kateřinská
Kateřinská, Olomouc-střed

Existence přechodu v ulici Kateřinská (křižovatka s Aksamitova) u budovy Koleje Milady Kudeříkové je nejasná. Na kočičích hlavách jsou zbytky bílé barvy, nicméně ne vždy se auta a chodci shodnou, zda tam přechod skutečně je. Je to nebezpečného místo - chodí tam děti ze ZŠ, zaměstnanci a studenti UP i další chodci. Žádný jiný přechod v okolí není.

Rozbitý chodník na ulici Kateřinská
Vyřešený Rozbitý chodník na ulici Kateřinská
Kateřinská, Olomouc-střed

Chybí 3 dlaždice na chodníku, hrozí nebezpečí úrazu.

Nebezpečné křížení  třídy 17. listopadu se Šmeralovou ulicí
S odpovědí Nebezpečné křížení třídy 17. listopadu se Šmeralovou ulicí
třída 17. listopadu, Olomouc-střed

Zdůvodnění ve zkratce • Odbočování ze Šmeralovy ulice na třídu 17. listopadu je nebezpečné, protože zaparkovaná auta překážejí v rozhledu a řidiči pak mají příliš krátkou dobu na rozjezd. • Dále v místě chybí přechod pro chodce (nejčastěji studenty z kolejí, kteří míří do/z města směrem na Tržnici kolem Korunní pevnůstky) a ti tak často mezi zaparkovanými auty 'skákají' do vozovky. • Chybí také napojení na cyklostezku, která končí u zastávky Envelopa a pak pokračuje až před budovou přírodovědecké fakulty UP, kola tak vjíždějí buď do vozovky (již tím pro projíždějící auta zúží), nebo na chodník, kde ohrožují chodce, protože je příliš úzký. Varianty návrhu ve zkratce • Upravit zákaz parkování na tř. 17. listopadu šrafováním a dopravním značením • Vystavět kruhový objezd • Vystavět kruhový objezd a dobudovat cyklostezku směrem ke třídě Kosmonautů Rozbor stávající situace Na prvním obrázku je znázorněna aktuální situace u výjezdu ze Šmeralovy ulice na tř. 17. listopadu. Pomocí šipek jsou naznačeny vzdálenosti od pozice vyjíždějícího auta k nejbližším místům, kde se objeví přijíždějící auto (25 m vlevo a 50 m vpravo), pokud ve výhledu blokují zaparkována auta. Pokud přijíždějící auta jedou rychlostí 50 km/h , tak to znamená, že řidič vyjíždějící ze Šmeralovy ulice má cca 2 s od auta přijíždějícího od tř. Kosmonautů a cca 4 s od auta přijíždějícího od Žižkova náměstí. Typická reakční doba řidičů se udává jako cca 2 s při reakci na podnět před sebou , takže obě možné reakční doby jsou příliš krátké na bezpečný vjezd do křižovatky. V dalším obrázku jsou dále naznačeny plochy vozovky odpovídající kruhovým objezdům na jiných místech v Olomouci. Vnější čára značí okraj vozovky, barevný gradient zpomalovací ostrůvek z vyvýšených kostek a plná výplň pak betonový ostrůvek ve středu kruhového objezdu. Dále je vidět vyšlapaný pruh země, kterým si studenti zkracují cestu od kolejí k cestě směrem na Tržnici a také dva chodníky (pro chodce a pro kola) podél budovy přírodovědy, které nemají odpovídající napojení směrem ke třídě Kosmonautů. Varianty řešení 1. Úprava dopravního značení Zlepšení reakční doby by šlo zlepšit prodloužením zákazu parkování a šrafováním směrem ke třídě Kosmonautů, tj. ze směru, z nějž je reakční doba nejkratší. Dalšího vylepšení lze dosáhnout i rozšířením zákazu parkování i na protější straně a tím získání prostoru pro zavedení odbočovacího pruhu (pokud tam auta nestojí, tak jej řidiči tvoří samovolně) a přidání pruhu pro napojení do proudu vozidel při výjezdu ze Šmeralovy vlevo. 2. Návrh kruhového objezdu Ještě lepšího efektu půjde dosáhnout pomocí výstavby kruhového objezdu, který by navíc umožnil v oblasti přidat přechod pro chodce, který by příliš nezpomaloval dopravu (viz obrázek níže). Velikostně by nejspíše postačoval kruhový objezd podobný kruhovému objezdu v Jeremenkově ulici, ale doplněným o pevný středový ostrůvek, aby byl kruhový objezd dobře viditelný za každého počasí. Tento návrh by se dal také spojit s dobudováním chybějícího úseku cyklostezky a také s přechodem pro chodce ve směru pohybu osob z oblasti kolejí směrem k Tržnici kolem Korunní pevnosti SWOT analýzy variant návrhu 1. Úprava dopravního značení S – nejlevnější řešení bez stavebních úprav W – úbytek cca 10 parkovacích míst, přehlédnutí podélného značení při snížené viditelnosti (déšť) může paradoxně vést k nehodám O – vyřeší pohyb aut T – nevyřeší pohyb chodců a cyklistů 2. Výstavba kruhového objezdu S – vyřeší pohyb aut s větší bezpečností a přehledností (stačí sledovat jen auta přijíždějící zleva), kruhový objezd navíc napomůže zlepšit tok dopravy z oblasti Šmeralovy ulice (dvě fakulty UP, koleje, cca 250 parkovacích stání) W – úbytek cca 10 parkovacích míst, vyšší cena (stavební výdaje), pozemky pod navrhovaným kruhovým objezdem patří částečně UP O – vyřeší pohyb aut i chodců (přechod směrem ke třídě Kosmonautů by vyřešil 'skákání' studentů do provozu) T – nutné vyjednávání s UP o pozemcích, nevyřeší pohyb cyklistů 3. Výstavba kruhového objezdu a dobudování cyklostezky S – oproti předchozímu navíc i odvede pohyb cyklistů z cesty na cyklostezku W – oproti předchozímu ještě vyšší cena za dobudování cyklostezky na pozemcích UP O – oproti předchozímu vyřeší i pohyb cyklistů a tím zlepší průchodnost tř. 17. listopadu pro automobilovou dopravu T – nutné vyjednávání s UP o pozemcích a cyklostezce , finanční náročnost

Nebezpečně přecházení  na zelenou
S odpovědí Nebezpečně přecházení na zelenou
třída Svobody, Olomouc-střed

Světelná křižovatka od Drápala směrem do centra. V době, kdy mají chodci zelenou, dostanou zelenou i auta směrem od Brna (Havlíčkova) a řidiči samozřejmě za roh nevidí. Vzniká tu spousta situací, kdy řidiči do chodců 'najíždějí' a zastavují těsně u nich, nebo (nemístní) projíždí v mezerách mezi chodci. Těžko pak učit děti chodit na zelenou, když pak musí uskakovat před auty. Je to nevhodně řešeno.

Bezohledná jízda Ztracená
S odpovědí Bezohledná jízda Ztracená
Ztracená, Olomouc-střed

Dobrý den, bydlím v ulici Ztracená více než 2 roky a po celou dobu se potýkám s bezohlednými řidiči, převážně taxikáři a pracovníky pizzerie. Kolikrát mám pocit, že kdybych neuhnul stranou, tak by mě auto klidně srazilo. Řidiči zde absolutně nerespektují rychlostní limit. Za tu dobu jsem vypozoroval, že se jedná hlavně o taxikáře z Team-taxi (malé auta myslím že citigo škoda) a pizzerii Fortys. Ale je zde problém i s jinými řidiči.

Barbarské kácení zdravých stromů při opravě ulice Domovina
S odpovědí Barbarské kácení zdravých stromů při opravě ulice Domovina
Domovina, Olomouc-střed

Na fotografiích je dokumentováno, že magistrátní úředníci nechali v srpnu 2017 pokácet zdravé vzrostlé stromy na ulici Domovina Přitom podle ustanovení § 5 Vyhlášky č. 189/2013 Sb., o ochraně dřevin a povolování jejich kácení, se kácení dřevin provádí zpravidla v období jejich vegetačního klidu. Touto dobou vyhláška rozumí čas přirozeného útlumu fyziologických a ekologických funkcí dřeviny. Zmiňované období obvykle trvá od začátku listopadu do konce března. Dřeviny, které svým stavem zřejmě a bezprostředně ohrožují život či zdraví občanů nebo hrozí škodou značného rozsahu na majetku, je možné pokácet i mimo dobu vegetačního klidu. Koho ty zdravé stromy zřejmě a bezprostředně ohrožovaly na zdraví a životě?!? Žádám odbor životního prostředí, Českou inspekci životního prostředí, stranu zelených, a vůbec všechny občany města Olomouce, kterým není lhostejné naše město a naše životní prostředí, aby se vyjádřili a zasáhli proti takovému barbarství!

Bariérové nástupiště Žižkovo náměstí
S odpovědí Bariérové nástupiště Žižkovo náměstí
Žižkovo náměstí, Olomouc-střed

Dobrý den, chtěla bych upozornit na problémovou dopravu na Univerzitu Palackého - Pedagogickou fakultu a univerzitní koleje. Dělám asistentku tělesně postižené studentce a je pro nás obtížná doprava tramvají. Tramvajové linky s bezbariérovým přístupem je spousta, ale dostat se do nich je nelehký úkol. Ve většině případech nám řidiči nevysunou plošinu a jsme na pospas pomoci ostatních cestujících (někdy sám řidič pomůže vozík vynést) a to je pro nás dost nepříjemné. Tento problém pak podněcuje k nechuti využívat MHD. Ráda bych aby se problém dostal k řešené zvláště, když přihlédneme k tomu, že je naše univerzita inkluzivní a je tu spousta studentů, kteří se musí spoléhat jen na dopravu autem. Děkuji za Váš čas.

1234...12Následující strana